تغذیه و آشپزی

ماست قالبی خوشمزه به همراه طرز تهیه آن

ماست قالبی یکی از خوشمزه ترین نوع دسر است که هر زمان که میخواهید می توانید از آن استفاده کنید ولی در خوردن آن باید مراعات کنید چرا که خوردن بیش از حد این غذا باعث بروز مشکل در سیستم گوارشی شما میشود ولی به میزان خوردن این غذا باعث تنوع در خوردن دسر شما میشود.سایت رایان این مبحث را در اختیار شما دوستان قرار میدهد.

ماست قالبی

طرز تهیه ماست قالبی

مواد لازم برای تهیه ماست قالبی :
ماست یک لیوان و نیم
خامه صبحانه دو قاشق
پودر نعنا خشک مقداری
پودر گل محمدی مقداری
پودر شوید خشک مقداری
نمک به میزان لازم
پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری
آب برای حل کردن ژلاتین یک سوم لیوان
آب لبو چند قطره به دلخواه

طرز تهیه ماست قالبی :

ابتدا ژلاتین را داخل آب بن ماری می کنیم و وقتی از گرما افتاد با بقیه مواد مخلوط می کنیم و با همزن کمی هم می زنیم تا صاف و یکدست باشد و داخل قالب می ریزیم.

دو ساعت داخل یخچال می گذاریم و از قالب در می آوریم.

در آخر فرو رفتگی های قالب را با قلم مو و آب لبو رنگ کردم.

از ماست ترش استفاده نکنید.

می توانید به دلخواه یک حبه سیر را هم داخل آن ریز رنده کنید.

می توانید انواع بورانی را با همین روش قالبی درست کنید مثل بورانی لبو یا بورانی اسفناج. برای بچه ها بسیار جذاب است.

ماست قالبی
مصرف درست ماست قالبی چه فوایدی به دنبال دارد
دور کمرتان را کم می‌کند

گنجاندن منظم ماست در رژیم غذایی سالم، لاغرتان می‌کند! در تحقیقات دانشگاهی این مطلب اثبات شده است. محققان دریافتند، نمونه‌های تحقیقی که هم‌زمان با رژیم غذایی و کم کردن کالری کلی بدن‌شان، روزانه حدود ۵۰۰ گرم ماست خوشمزه و ترش می‌خورند، تقریبا ۲۲ درصد بیشتر وزن کم می‌کنند و به طور باورنکردنی ۸۱ درصد بیشتر از کسانی که فقط کالری مصرفی‌شان را محدود می‌کنند، چربی شکمی از دست می‌دهند.

اما این همه‌ی ماجرا نیست، دکتر مایکل زمل (Michael Zemel) استاد تغذیه و پژوهش‌گر می‌گوید «ماست برای کسانی‌ که رژیم می‌گیرند، یک سوم بیشتر، عضله‌ی بدون چربی ذخیره می‌کند و این بدان معناست که ماست متابولیسم (سوخت‌وساز) بدن را بالا می‌برد، کالری بیشتری می‌سوزانید و در نتیجه کاهش وزن بیشتری خواهید داشت.»

از آنجایی‌ که چربی دور کمر باعث ترشح هورمون کورتیزول می‌شود، بدن برای مقاومت، چربی شکمی بیشتری ذخیره می‌کند. کلسیم که ماست مقدار زیادی از آن را دارد به سلول‌ها پیام می‌دهد که کورتیزول کمتری دریافت کنند و این کاهش وزن را ساده‌تر می‌کند.

. اشتها‌یتان را متعادل‌تر می‌کند

مطالعات درباره‌ی غذاهای حاوی پروتئین بالا نشان می‌دهد این غذاها می‌توانند گرسنگی شما را برطرف کنند و مانع پُرخوری زیادتان در لحظه می‌شوند. باید بدانید که ماست منبع ابتدایی پروتئین است اما همه‌ی انواع ماست‌ها دارای میزان یکسان پروتئین نیستند.

در حالی که ماست چکیده، مقدار قابل توجهی پروتئین در هر وعده‌ تأمین می‌کند. در واقع این مقدار می‌تواند دو برابر حالت عادی باشد بنابراین در هر ظرف ماست بالای ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد. توصیه‌ی ما این است برای آنکه حس سیری کنید، یکی از انواع ماست را که حداقل ۱۰ گرم پروتئین در هر وعده به شما برساند، انتخاب کنید.

با توجه به مواردی که عنوان شد جای تعجب نیست اگر ماست یکی از بهترین میان‌وعده‌های با پروتئین بالا در آمریکا محسوب می‌شود.

گرداورنده:http://rayanitc.ir

برچسب ها

مطالب مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن